Wednesday, January 8, 2014


Fitness “Out side of the Box”The Pilates Stability Chair Part 2 2014.

Hello my dear readers January is here hope you had time to enjoy the Holidays, now we  start a New Year and new promises to be a better husband,wife,parent,successful in our jobs and make the best for our life and to the life of the people we love or depend of US....As always we need to start from inside -out and make sure we feel Great and healthy and don’t have any physical impediment to make our Life Fabulous and Productive.As I mentioned before I want to give you the BEST in what is the Ultimate trend in Fitness to have a great Physical respond and less iNJURY in all the Machines or Work Outs. The BASICS are the same every year and you see them in each Magazine you buy at the Store with HUGE LETTERS  but YOU KNOW this already. YOU JUST HAVE TO follow what I had been telling you this 3 years about STARTING to EXERCISE... so I will just mention this very quick and then we continue with our Stability Chair Chapter.

1.-If you DON’T plan to CHANGE the way you EAT don’t bother to go to the gym, you will be always Fat.Eat less calories and fat and find a healthy option you can’t eat 4000 cal and sit your ass down all day and not burn anything “cause I’m tired”..Well All of US are tired, so sorry and stop being the victim and live healthier and longer for your Family.

2.-Don’t buy this “INSANE “  DVD work outs cause YOU are not an athlete and THEY DON’T TEACH YOU proper Posture and Core Stabilization  this CRAZY exercises will hurt you. BE smart and DON’T always believe what  BUILD UP  man Tells you to do.

3.-Cardio has to be done more than 20 about an hour??..”BUT IT’S  SO TIRED AND BORING” well YES it is!!!!....but if you can’t PUT in your brain that this is what will HELP you BURN the fat you have again...If you don’t do this YOU SHOULD JUST go and get a hamburger in Mc Donald’s  and look like everyone else they eat there.

4.- Don’t do only weights!!!!...mix your exercise...You will have a better Fat burning LADIES doing Pilates and Yoga and TRX ,Core Fitness Roller etc... GUYS you can develop more muscle with OTHER variations of Machines like I mentioned before Specially PILATES.

5.- If you can buy maybe 2 training sessions with a PROFESIONAL Exercise Trainer and learn the basics you will be more likely to ACHIEVE loosing or gaining weight. The are so much Crap Fitness DVD and Trainers with NO EXPERIENCE or Continued Education that you can have the most Stupid trainer hurting you if you don’t check his credentials.Now days GYMS in Hollywood PAY SO CHIP that good Personal Trainers move to Private Gyms, they can’t take advantage of US who study so hard to be Profesional Trainers..Reason why Gold’s Gym,24 Hours and L.A fitness has so MANY AWEFUL  trainers....I’m not kidding I see them every day DOING UNSAFE STUFF and more interested in his I-Phone than you and looking like they just got up from Bed not appropriate dress or groomed.

Here are some New  Extraordinary and Unique Exercises with the Stability Chair:

1.- Obliques mainly and Abs (Starting Position).

Posture is an important part of all these exercises so remember "Lie down  tall and long and always sucking your abs along with arms fully extended both legs together and pointing toes,HIP on the Chair and my left ARM IS PUSHING ALL THE WAY DOWN  working agains the Springs Resistance ,open both arms in keep them as you see in the image(Inhale). 4 sets 15-20 reps.See image #1.

2.- Obliques mainly and Abs(Ending Position).

Here is the challenge, as you(exhale) you will SQUEEZE your Obliques and Abs and let the Floor of the chair help you tu pull your body UP making a lateral side Spine Curb, your arms are part of the balance and elegance in the Flow (see the posture).“This is a “KILLER OBLIQUES  and ABS” work out. 4 sets 15-20 reps.See image #2.Do both sides

3.- Press BUTT Blaster (Starting Position) amazing work for your BUTT.

Another KILLER ASS exercise your Butt will be Sore for days. Please copy my posture,put the chair next to you and place your right Foot facing side ways your knee,your other foot will be facing forward ,leg fully locked and straight as your hips,keep in all times THIS POSTURE to hit the BUTT BACK muscles(inhale)knee is 90 degrees angle and facing out of your middle line of your body..4 sets 15-20 reps.See image #3.Do both sides

4.- Press BUTT Blaster (Ending Position) amazing work for your BUTT.

This is a BUTT SCULPTER exercise if your have a FLAT BUTT,this will LIFT BUTT specially if you have a saggy one, suck your ABS , Stand Tall and Balance your body with your arms as you (Exhale)press down and only using your Gluts and hamstrings to work the Lower BUTT like you never felt BEFORE.4 sets 15-20 reps.See image #4.

5.- Leg Press Starting Position (Lower Gluts,Abductors, Abs).Sit on the chair very close to the front as you see me in the image,knees open to activate Adductors, feet with only your toes touching the base and lifted to activate GLUTS and  Calves ,sit tall and long and Abs Sucked in (Inhale) 4 sets 20reps.See image #5.

6.- Leg Press Ending Position (Gluts,Abductors, Abs) s close as your spine(Inhale). See image #5.As you (Exhale)Stick shoulders and chest out sucking Abs and pressing down the floor of the chair CONTROLLED and SLOW opening in all times leg and knees wide open, You Will Feel Muscles you never felt BEFORE..4 sets 20 Reps. See image #6.

To help you see and understand these movements  please go to my FACEBOOK : TU ENTRENADOR OCTAVIO or 

Thanks so much to Tony Wiseniewski owner of ULTRABODYFITNESS GYM. for using his gym for this pics




Ejercicio “Fuera de lo Tradicional" La Silla de Estabilidad Pilates Parte 2 2014. 

Hola mis queridos lectores ENERO está aquí ESPERO que hayas tenido tiempo para disfrutar de los días de fiesta , ahora empezamos un nuevo año y nuevos promesas para ser un mejor esposo , esposa , padre, exitoso en nuestros trabajos y hacer lo mejor para nuestra vida y para las vidas de las personas que dependen de nosotros.... Como siempre tenemos que empezar desde adentro hacia afuera y asegurarnos de sentirnos bien y saludables para no provocar un impedimento Fisico que pare nuestro Cuerpo y sentirnos Fabulosos y Productivos.Como ya he mencionado antes mi Intencion es ensenarte la MEJOR tendencia el lo mas INOVADOR EN EL ejercicio para transformar Tu Cuerpo y Fisico de manera muy SEGURA y sin LESIONES en todas las maquinas que te Muestro o Rutinas que te enseno.. Los fundamentos son los MISMOS todos los años y los MISMITOS que ves en las Revistas de Ejercicio cada Enero, USTEDES mis lectores YA SABEN esto pues lo he MENCIONADO por casi 4 anos... por lo que me limitaré a mencionar esto muy rápido y luego continuamos con nuestro Siguiente Capítulo de La Silla de Estabilidad.
1. - Si NO vas a cambiar la forma de comer NI TE MOLESTES a ir al gimnasio,siempre te veras gordo. COME menos calorías y grasa y encuentra una opción saludable, NO se puede comer 4.000 calorias y sentar tu TRASERO todo el día sin hacer Ejercicio " Porque estoy cansado " .. Bueno todos NOSOTROS estamos cansados tambien, así que  NI MODO y dejar de hacerte la VICTIMA levata tu trasero y busaca el vivir más saludable y más tiempo para tu familia .

No COMPRES estos " Insane" DVD’S ya que no eres un Atleta, ESTOS DVDS NO te enseñan Postura Correcta  o Estabilizacion de tus ABDOMINALES este ejercicios  SON LOCOS  y te hará daño . Se inteligente y NO siempre CREAS lo que te dice un hombre solo porque Tiene Buen Cuerpo checa sus Certificaciones.

3.-Cardio se tiene que hacer más de 20 minutos .... ¿qué tal una hora? ? .. " Pero es tan cansado y aburrido" Bueno, “ASI ES si tu lo MENTALIZAS ASI”!..Aun asi tienes que METERTE en tu CEREBRO que esto es lo que le ayudará a quemar la grasa que tienes EN TU cuerpo.... Si NO lo ENTIENDES vete a comer una hamburguesa de Mc Donalds y verte como todo el mundo que comen allí.

4 - NO SOLO LEVANTES PESAS!! ... Combina tu Ejercicio ...DAMAS ustedes Tendrá una  dramatica quema de Grasa haciendo Pilates, Cadillac, Yoga ,TRX , Core fitness Roller etc ..HOMBRES Ustedes pueden desarrollar más músculo con otras variantes de máquinas , como he mencionado antes Especialmente PILATES .

5 - . Haz un ahorrito y compra tal vez 2 sesiones deEntrenamiento con un entrenador Ejercicio PROFESIONAL y aprender los fundamentos  para Ejercitarte correctamente y lograr MAS RAPIDO perder o ganar peso .Existen vendiendose tanta BASURA EN DVD’S de EJERCICIO con Instrutores sin experiencia o educación continua, o contratando un Entrenador Estupido que te Lastimara si no CHECAS sus CERTIFICACIONES .Ahora en los  gimnasios en Hollywood  PAGAN TAN POCO que los buenos entrenadores personales NOS  hemos trasladados a  gimnasios privados, Ya que estamos HARTOS de que nos EXPLOTEN.. Por eso Golds Gym , 24 Horas y LA Fitness tiene TERRIBLES entrenadores  .... no estoy bromeando  yo los VEO diario haciendo Cosas INSEGURAS  y más interesado en su I-Phone que en TI  ademas de verse que se acaban de levantar y sin banarse.

Estos son algunos nuevos ejercicios extraordinarios y únicos con la Silla de Estabilidad :

1 - . Oblicuos principalmente y Abs (Posición de inicio ) .

La postura es una parte importante de todos estos ejercicios "Acuéstate en la silla totalmente horizontal,apretando los abdominales, brazos extendidos completamente, ambas piernas juntas estiradas y los dedos de los pies perfectamnet puntados, Cadera en la silla y el brazo izquierdo está empujando HASTA  ABAJO el piso de la maquina sintiendo la Resitenciade los Resortes, abre los brazos como ves en la imagen ( Inhalar) . 4 sets 15-20 reps.See imagen # 1 .

2 - . Obicuos principalmente y Abs (Posicion Final) .

Aquí está el desafío , al(exhalar) aprieta tus oblicuos y abdominales y deja que el piso de la silla ayude que tu cuerpo se LEVANTE y se CURVEE hacieno un flexion lateral de Espina, tus brazos son parte del equilibrio y la elegancia en el Flujo (ver mi  postura) . Esto es un “TRITURADOR” de oblicuos y ABS ,haz ambos lados.4 series de 15-20 reps.See imagen # 2

3.- Press a una Pierna ( Posición inicial ) trabajo increíble para tu trasero .

Otro Ejercico MATADOR para tu TRASERO estaras adolorido por unos dias. . Por favor colocate como yo en la silla , ponga la silla a un lado de TI  y coloca tu pie DERECHO en el piso de la silla abriendo tu rodilla , el otro pie y RODILLA y CADERA alineada hacia el frente,manten en todo momento esta abertura de rodillas para ACTIVAR tu musculo INFERIOR de tu TRASERO(Inhala) rodilla  derecha  90 grados de ángulo y mirando hacia fuera de tu línea de medial de tu cuerpo . 4 sets 15-20 reps.Ver imagen # 3.Haz ambos lados.

4 .- Press a una Pierna ( Posición Final ) trabajo increíble para tu trasero .Este ejercicio Esculpira tu TRASERO espectacular levantando tus GLUTEOS , especialmente si tienes las pompas guangas, Aprieta tus ABS,Manten tu posicion alta y Equilibra tu cuerpo con los brazos extendidos al  (Exhalar)  presiona hacia abajo el pedal y sólo usando GLUTEOS y los isquiotibiales para trabajar .4 sets 15-20 reps.See imagen # 4 .

5.-Press de Pierna  Posición inicial (Gluteos inferiores, abductores , Abs )sientate en la silla  muy cerca de la parte delantera como me ves en la imagen, rodillas abiertas para activar aductores, los pies con sólo sus deditos del pie tocando la base de la silla y elevados para activar tu TRASERO inferior y Pantorrilla,mantente con Esplada Derecha aprieta tus abdominales(Inhala) 4 sets 20reps.See imagen # 5 .

6.-Press de Pierna  Posición Final (Gluteos inferiores, abductores , Abs )Al (Exhalar) echa hombros hacia atras saca el pecho APRETANDO tus ABDOMINALES y presionando hacia abajo el piso de la silla DE MANERA CONTROLADA y siempre manten RODILLAS ABIERTAS .4 Sets 20 Reps.Ver imagen # 6 .

Para ayudarle a ver y entender estos movimientos por favor vaya a mi FACEBOOK : TU ENTRENADOR OCTAVIO o

Muchas gracias a Tony Wiseniewski dueño de ULTRABODYFITNESS GYM. por usar su gimnasio por estas fotos


Octavio .

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